12minus

hej hopp...

Är igentligen på tok för trött för att sitta här och skriva.
dieten går allt annat än bra nu jag ska ju äta 5 påsar nutrilett men får knappt i mig 1 st så min kropp mår inte alls bra just nu.
Pratade med sköterskan i dag och hon sa att det vore bra om jag i alla fall fick i mig 2 för det är bättre än ingen, visst är det sant men jag vill liksom årka göra nått med, men det går inte att tvinga i sig det.
I morse fick jag i mig nästan en hel påse ska försöka få i mig en till snart, sn när Simo vaknar så ska han få mat sedan ska vi försöka gå ut en sväng, funderar på om jag ska ta vagnen eller om jag ska ta pulkan.

Simo fick ju en ny pulka i förra veckan, han hade fått en av sin kusin från stockholm men den funkade inte alls att dra med, den bara plogade all snö så det slutade med att Simo hade all snö i famnen inte så kul.
Ne så vi gick till Andor och köpte en "stor" pulka och i 2 timmar så satt Simo och sa ojjj ojjj och wiiiii wiiii.
Så vi fick till kyrkan för där finns det små backar så Jock åkte med Simo några ggr och jag vet inte vem som tyckte det var roligast :P.
Sen rammlade Simo med huvudet före i snön och när jocke lyfte upp han sa Simo bara Blääää och skrattade :P hihi söt barn.

I går var vi på skyltsöndan 12 minusgrader ute Simo bokstavligen galskrek när tomten kom fram till han, sen började han frysa, tycker det är jätte konstigt, för han hade på sig kläder och sedan stickat och sin overall som Jockes farmor och farfar köpte till han när dom var här, och det ska vara en vinter overall.
han blev även lite kall om fötterna men det är mitt fel för jag satte på han tunna strumpor och sedan ylle sockar skulle satt på han tjocka strumpor och yllisar men men man lär sig.
I dag när vi ska ut så ska ja sätta på han täckbyxorna och täckjackan och se om han börjar frysa i det med.
för det är tydligen lika kallt ute nu som i går...
tycker det är syd om han inte kan använda overallen liksom.
Fast sen kanske det är så att han frös för att han var trött med för han hade inte sovit någon lunch alls, hmm ja detta måste jag studera närmare på...

Vi ska även ut och köpalite packet i dag jag o simo både julklappar och födelsedagspressenter.
Mer än så kan jag inte säga.

Mamma skulle komma till oss i dag så vi kunde gå till kupan (rödakorset) och kolla runt lite jag måste kolla efter ett par byxor alla mina kläder e plötsligt för små :P
Men när jag ringde mamma och kolla var hon var så var hon hemma och sov stackarn hade fått feber=(.. krya på dig mamma...

Nej nu ska ja lägga mig och vila en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0