MIN, MITT, MINA, JAG

Pratar du bakom MIN rygg, betyder det att jag är längre bort än du..
Kommenterar du MITT liv, betyder det att mitt liv är mer spännande än ditt..
Har du tid att leta efter MINA misstag, betyder det att du är avundsjuk...
Fortsätt med det... så lever JAG livet under tiden!


Har inte kännt för att sitta här på bloggen.
Det har varit så mycket runt om, många tankar och så.
Men nu känner jag mig bättre så att säga..
om precis en månad får vi fin främmande hos oss, för då kommer Gertrud och Lasse (Jockes farmor och farfar)
Det ska bli så kul, dom ska bila hela vägen från skåne hit=) ...
Ska bli så kul att få visa dom hur vi bor och när dom får se Simo oj oj oj säger ja bara dom har inte sett han sedan i julas liksom det är ju endast 9 månader sedan=)
Ska bli kul och se hur Simo reagerar han tyckte ju det var jätte mysigt i julas när vi var där nere han spelade blandannat pjano med Gertrud och han busade med Lasse (det lilla prinsn kunde eftersom han bara var 5 månader.)

Jag måste ju bara berätta vad Simo gjorde i dag.
Vi satt och åt lunch köttbullar,hemma gjord potatismos, gräddsås och mammas hemma gjorda lingonsylt.
Jag la upp allt på hans tallrik och han började som vanligt med lingonsylten (som alltid tar slut först om det finns på fatet.) Lingonsylten tog slut och han åt någon köttbulle o lite mos sen börja han peka på syltburken och skrika så jag gav han lite mer, han åt upp den med åt oxå lite av det andra sedan börja han peka på burken igen och skrika så ja gav han mer, och så höll vi på tills han typ tryck i sig över 1 dl lingonsylt för då fick ja plocka undan den annars skulle ju hela burken ta slut, så behöver jag säga mer än att Simo bokstavligen ÄLSKAR sin mormor lingonsylt.

Funderar på om jag ska göra en stor kopp the och sedan krypa upp i soffan och kolla på tv.
Simo somnade redan vid 17.20 och jocke jobbar han är i kyrkan och vaktmästar runt då dom har gudstjänst på finska plus att dom ska översätta så det skulle väl vara 6 präster och alla skulle prata, så Jockes chef skojjade och sa att han lika gärna kan gå och sätta sig i fikarummet efter att gudstjänsten är klar för då är det typ 8-9 timmar kvar till han ska börja jobba i morgon i ställt :P
Nej nu blir det tv.

...10 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0