Inte så bra

Ja som rubriken lyder så fattar ni säkert att nått e fel...
Allt började i fredags när jag inte klarade av att äta upp allt i mina shaker lämnade ca 0,5 dl varje gång ,
I lördags fick jag i mig typ 3 påsar av 5 = inte så bra,
I går fick jagi mig 2 påsar av 5 = Inte bra alls.
Jag klarar itne av att äta mår så illa så fort jag tänker på att jag måste äta.
I går åt jag min sista shake vid 17 tiden och dag vid 9 tiden var jag fortfarande inte hungrig.
Så i går ringde jag till sjukvårdsrådgivningen för att kolla vad jag skulle göra jag fick rådet att jag skulle försöka få i mig 1 dl vid varje mål i stället för 2 dl men det finkade inte så bra det heller...
Så i dag ringde jag till Kirurgmotagningen och fick prata med en av sköterskorna som jag träffade när jag var där så jag förklarade för henne hur det låg till, hon frågade då mig om jag visste om jag gått ner nått i vikt alls under dessa 9 dagar som jag gått på diet, jag svarade då att jag vet att jag gått ner för det märks i kläderna men jag vet inte hur mycket, hon sa då att hon ville ha en vikt på mig och att hon ville att jag skulle ringa till dietisten.

Så jag ringde först till dietisten som sa att hon skulle ringa upp under dagen för hon skulle fundera på hur hon skulle sätta upp mina måltider.
Så sedan ringde jag till bvc för att fråga om jag kunde komma in o väga mig, och anledningen till att jag väger mig på bvc är för att jag gjorde invägningen där och då vill dom att man ska fortsätta väga sig på samma ställe.
Fick en tid på engång så jocke körde in oss (kunde ju som inte lämna Simo hemma)
och när jag ställer mig på vågen det första som jag säger äv kolla jag kan se siffrorna (helt paff)
och på vågen står det vikten som INTE får stå där, jag hade gått ner 5,5 kg på 9 dagar barnmorskan blir bekymrad över att jag gått ner så fort och så mycket = inte bra alls.
Så när jag kommer hem igen så ringer jag tillbaka till kirurgmotagningen och dom skulle ringa upp efter en timma, så jag passar på att skicka ett sms till mamma och ber henne ringa till mig.
Mamma ringer och jag säger att jag har lite problem med min vikt just nu, mamma blir förvånad och frågar jaha?
jag talar då om för henne att jag gått ner 5,5 kg på 9 dagar och att det är för mycket skulle helst bara fått ner ca 2 kg under dessa dagar.
men jag säger sedan att jag hör av mig efter att jag pratat med dietisten.

Kirurgmotagningen ringer upp mig och jag talar om att jag gått ner 5,5 kg och hon blir ganska ställd och säger att det inte är bra och speciellt eftersom att jag inte klarar av att äta för att jag börjar må så illa.
hon säger att hon ska ringa och prata med dietisten och jag ska vänta och se vad hon säger.
Tiden går och ingen ringer Simo somnar inför lunchen och jag lägger mig i sängen och sommnar jag med i nästan 2 timmar.
vid 13 tiden så ringde dietisten upp mig och hon blev oxå väldigt paff över min vikt för om jag fortsätter att gå ner så här mycekt så kommer jag att gått ner över 20 kg innen operationen och det är inte bra för då kan det bli farligt.
så hon säger till mig att jag ska tsta börja äta en annan pulver diet som igentligen inte tillhör diten som jag ska äta men eftersom jag måste få i mig mera kalorier så måste jag börja äta den och om det nu skulle vara så att jag inte klarar av att äta den heller utan fortsätter att må illa så skulle jag höra av mig.

Så min helg har i mestadels bestått av att antagligen sova eller ligga i soffan.
I morgon ska jag börja med nya pulvret och bara hålla tummarna för att den är bättre.
maten som jag fått i mig i dag är 1 dl shake (som var på väg upp lika fort) 1 dl buljong och några teskedar med soppa och ca 1 liter vatten.
Simo har förskt matsa mig med grillkorv när han själv satt och åt min söta lilla plutt...

Nej nu blir det soffan med gubben kanske göra en kopp the så man slutar att frysa så mycket...

ha det fint.  

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj får man inte gå ner så mycket?

Jag gick ju ner 7kg på 9 dagar när jag körde. :S

Konstigt att jag också mådde dåligt då!

Hade ingen aning om att man inte fick gå ner för mycket för fort inte ens med pulver. :S

Tycker det är bra att du skriver ut det här.



Hoppas att dom nya pulverna funkar bättre iaf och att du börjar må bättre.

Men tycker du är riktigt duktig som kämpar på. :)



Puss. <3

2011-11-14 @ 19:27:20
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Paulin

Jag håller tummarna gumman. Du är en stark människa. Detta klarar du fint. Och Jocke är där för att Krama om dig. För jag har inte så långa armar att jag når att kram dig. Kom bara ihåg att du klara detta och att du gör detta för din egna skulle. De är bara gapa och svälja. Jag vet hur du mår. Fråga Jocke vilka problem dem hade i skolan för att får mig till att äta. Jag mådde jätte illa efter maten. Puss älskar er alla. <3

2011-11-14 @ 22:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0