Varför inte???

Hade fått kommentar av en gammal klasskamrat i dag och gick in på hennes blogg och läste, och då hitta jag en lite rolig grej som ja tänkte göra..

Presentation av mig själv  = Jag Heter Ingrid Louise Nilsson (FD Jansson.) är född den 22 oktober 1989. Den 30 Juli 2010 blev jag mamma till den finaste Simo, och den 30 Oktober 2010 gifte jag mig med min underbara Joakim.
Jag har 6 syskon, 7 syskonbarn.

Tre favoritprogram på TV = Halv åtta hos mig, En unge i minuten, Simpson.

Min favorit födelsedag = När jag fyllde 21 för jag hade både Jocke och Simo hos mig.

En nytagen bild =

Lilla syster Lena blir mos av sin vovve.

4 bilder som gör mig glad =






Min favoritplats = I Jockes famn

2 utomhus bilder =

Det såg vi dagligen i våran gammla lägga i Klippan.


Ett minne jag har = Jag har en massa minnen men det starkaste minnet måste vara när Simo föddes.
Det började den 29 Juli när vi åkte in till Gällivare för att sova där då jag skulle bli igångsatt dagen efter.
Jag fick morfin så jag skulle sova , och jocke hade så otroligt roligt åt mig när jag hade fått morfin för jag flummade en massa.
Men jag sov hela natten. Klockan 10 kom dom in och tog vattnet och klockan 11 så fick jag värkstimulerande dropp.
När klockan började närma sig 12 så sa jocke att han skulle ringa min mamma vid halv 13 tiden.
Klockan 12 fick jag hemska värkar och jag skriker till sköterskan att nu får ni snitta mig för i helvete jag dör, hon sa att det kommer gå bra och då sa jag men ge mig epidural för i helvete och hon säger men Louise det går inte du är bara öppen 4 cm. Jag trodde jag skulle strypa henne, men dom kom in med epiduralen och skulle bara undersöka mig innan jag skulle få den, och då säger barnmorskan oj Louise det är dax nu jag känner huvudet och när hon tar ut handen så säger hon oj oj oj Louise det är verkligen dax nu för jag ser huvudet.
Klockan 12.42 så säger barnmorskan att jag ska andas nåfgra gånger för att krysta en gång till bara det att när jag slappnar av så glider Simo ut så klockan 12.43 föddes Simo.
Kan man ha haft en lättare förlossning?? för att vara förstföderska alltså.

Det här hade jag på mig i dag = Team sportia byxor och ett linne.

3 saker som finns i min lägenhet = En klocka, Ett köksbord och en spjälsäng.

I min handväska = Jag äger ingen handväska utan det mesta hamnar i skötväskan eller i nån av alla fickor på jackan.

Den här veckan = Går på tok för fort.

2 saker jag längtar efter = Pengar och flera barn.

5 webbsidor jag offta är inne på = FB, Min blogg, Andras bloggar, Blocket, Aftonbladet.

2 saker jag inte skulle klara mig utan = tyvärr kan ju inte familjen räknas som sak men, Mobilen, pengar.

Min favorit film = Forest gump.

Min favorit mat = Mammas hemlagade.

Min favorit frukt = Ananas

10 saker jag gillar att göra = Vara med familjen, Sova, Läsa, pyssla, ut och gå, lyssna musik, Fotta, ducha, laga mat, baka.

Mina favorit dagar på året = Dagen då jag och Jocke träffades första gången, När Simo föddes.

Min favorit låt = Oj bra fråga det finns så månda det är helt olika så den frågan kan jag inte svara på.

Vad jag vill bli när jag blir stor = Jag talar om det när jag själv vet.

Min förebild/idol = Min förebild är en person i min familj (nämner inga namn), Min idol är Pastor Jan.

Mitt bästa skämt = Haha jag suger bokstavligen på att skämmta.

Den här månaden = Kommer Simo bli 8 månader.

Min dag = Klev upp 07.26 försökte ge Simo frukost men han var inte hungrig, Satt och myste med Simo i soffan tills han somnade i min famn 2 timmar senare, Simo vaknar ger han lunch för att sedan sitta 1 timma frömför fönstret så pojken ville titta på traktorerna. Simo sov igen sedan gick vi ut en sväng, handlade, kom hem, Simo sov, Simo vaknade fick mellanmål, började med middagen, älsklingen kom hem, åt middag. och nu sitter jag här.

Mina syskon = Mia, Micke, Linda, Madde, Lena , Erik.

En sak jag önskar jag fick uppleva igen = När Simo rörde sig i magen och jag förstod att det var han som rörde sig.

En sak jag gör varje dag = Andas.





Hoppas ni fick läsa något som ni inte läst om mig förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0