Plutten

I morse när vi klev upp så märkte vi att Simo fått tillbaka sina utslag igen, samma utslag som han hade när han var sjuk, samma utslag som läkare K sa var feber utslag som i dag visade sig vara ALLERGI.
Jag ringde till vårcentralen i morse och fick en tid 14.45.
Läkaren kollade först om Simo kanske skulle ha streptokoker (stavas?) men han såg inget som tydde på det sen kollade han öronen, efter mycket kollande så kom han och läkar studendetn att min lilla prins är allergisk, så nu får simo inte äta frukt förutom päron och banan inte äta sylt inte dricka saft.

Min fina plutt.
Jag glömde fråga hur det äe med yoggi med frukt i någon som vet??

Kommentarer
Postat av: Madde

Yoggi tycker jag inte att du behöver ge ändå de om något är ju mycket socker. :) Annrs finns de ju vaniljyougurt med? :)



Men vad är det han är allergisk emot?

Kramar.

2011-03-19 @ 07:50:55
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Madde

Nej klart de inte är någon fara men tänkte på allergin och då kan ni ju välja bort yoggin? Och då är ju vaniljyougurt ett bra alternativ. :)



William var också galen i riifrutti men inte nu längre. Konstigt.



Haha de jag menade med knasis var nog situationen inte William. ;)



Kramar.

2011-03-19 @ 18:34:45
URL: http://vhdbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0