Mjölken slutade hos fogden.

Ja hur nu allt detta kan låta :P
Var ska man börja för att kunna förklara så det låter lika kul nu som när jag hörde det?
Hmm nått sånt här kanske.
Kan ju börja med att säga min lilla syster ska upp i fjällen i 1 vecka till hösten och måste ju då självklar ha en enormt stor ryggsäck på 100 liter så att hon får med sig allt.
Jag, mamma, lilasyster Lena och systerdotter Liv (11 år snart 12.) sitter runt köksbordet.
Jag frågar Lena om hon hittat någon väska som hon ska ha i fjällen och hon säger ja mamma har budat på en.
Och Liv som lyssnar med bara halva örat säger VA en väska är den till mig, vi skrattar alla och Liv kollar på oss och fattar nada, Lena säger ööööh nej jag ska ha en väska och då säger Liv: ska det va en sån där snygg handväska?
Och så säger Liv har mormor budat på den hos kronofogden? Nej jag menar inte det utan king.se nej inte king utan enkronan.se  .... och vi bara dör i skratt.
Lena försöker förklara att nej ja ska ha en väska upp i fjällen som är på 100 liter, Liv tittar på henne som ett STORT ? så jag säger till henne tänk dig om du har 100 mjölkpacket och dom ska i 1 väska, och Lena säger ja alltså innehållet, och Liv säger VA ska du öppna alla packeten och hälla mjölken i väskan?
Enu mer skratt.
Lena = Nej alltså väskan ska vara så stor så att den rymmer 100 liter,
Liv = Men varför ska du hälla 100 liter mjölk i väskan?
Lena = Nej jag ska inte hälla mjölken i väskan.
(jag och mamma ligger dubbel över bordet)
Liv = va?
Sen går hon upp på övervåningen och fattade nog endå inte vad hon pratade om.

Nu ska jag ställa mig och baka med min andra systerdotter, Kajsa.
ha en fin kväll..

Kommentarer
Postat av: lassika

HAHA KRAMIS

2011-06-28 @ 21:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0