Har inte tid

Jag har inte alls tid att sitta här nu egentligen...
I helgen har det varit marknad.
Det blev inte så mycket köpt men en massa pengar försvann endå :P
Köpte
14 par strumpor för 100 kr
påsklämmor en massa
marknads kolor
marknads godis
en potatis sticka
presenter som jag inte kan berätta om enu
hmm ja det var väl allr plus mat och sånna dryck...
På söndagen så skulle jag och jocke upp på stora senen för att ta emot ett "pris" för att vi flyttade till pajala kommun under 2010 vi var ca 40 st på senen men det var massa mer som flyttat in under 2010.
I present fick vi en var sin påse med kaffeost,torkat renkött, hjortronsylt, en penna och en pinn med pajala ugglan på.
Osten åt jocke upp på 2 dagar, renkötet kommer jag få ha för mig själv=) mums
och sylten får vi väl äta till pannkaka eller nått sånt=)
I dag ska jag och Simo ta bussen till Peräjävaara (pyn)
Jocke kommer senare dit när han har slutat, sen när vi åker hem ska vi ha Kajsa med oss det är hennes tur nu att sova hos oss, sedan ska vi oxå ha med Freja som ska vara här eftersom dom sdka ha släktträff i byn och det kommer bli alldeles för mycket folk för henne hon kommer bli tokig typ, så vi bestämmde att hon får vara hemma hos oss i stället=) ska bli så mysigt, hoppas hon tycker det oxå=)...
Just nu ligger Simo och sover, han har börjat sova hela nätterna igen, han vaknade typ flera ggr per natt under marknadshelgen (fast det var han inte ensam om) med allt ljud som kom från alla håll och kanter typ...
Ska försöka lägga ut en bildbomb snart men jag hinner inte nu eftersom släktträffen är snart och det är så mycket som händer kring den, släktträdet ska vara klart till på torsdag jag har inte mycket kvar att göra men det tar endå mycket på krafterna att skriva upp emåt 10.000 namn + datum.
jag fick en fråga om vem det var som körde Simo i vagnen i inlägget mammas prins,
det är min syster dotter (simos kusin) Liv som kör,
Deras mamma vill inte att hennes döttrar (Liv och Kajsa) ska synas så då accepterar jag det...

Nej nu kallar soffan en stund innan bussen går om en timme.
kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0