Utslagen.....Arg

Simo är fortfarande sjuk, snoret rinner, han gnäller och är så klängig och hängig , bli frisk snart hjärtat mitt..
Var med mamma hela dagen i går vi var till kupan i 1 och en halv timma typ om inte närmare 2 timmar, och ni som varit till kupan i Pajala vet att den inte är så stor..

Låg och läse en Vi föräldrar tidning i dag när jag läse nått som gjorde mig så förbannad.
Det handlade om att amma, och en tjej hade skrivit in att hon inte kunde amma för det gjorde ont i hennes kropp hon satt och grät hela dagarna och hon var så orolig in för nästa ammnings tid, hon sa även det till om det på BVC och till svar fick hon att hon MÅSTE amma för det är det enda som är rätt för barnet.
Hon började att må dåligare och dåligare och hon vågade inte berätta för nån att hon mådde så dåligt, hon ringde efter mycket om och men till ammningshjälpen och fick prata med en underbar kvinna där som förstod när hon pratada och som förstod vad hon menade, som gav henne rådet att ge sin baby ersättning.
Det som gjorde mig så jävla arg var att EN kvinna hade komenterat det denna tjej skrivit att,
vi har bröst för att vi ska kunna amma våra barn, vi har bröst för att kunna mata våra barn. och så  fortsatte hon hela tiden typ.
Jag kunde inte amma Simo det är inget fel med att INTE kunna amma eller att inte vilja amma för det finns så mycket fina ersättningar man kan ge nu för tiden .
Simo vägde 3000 gram när han föddes och var 46cm lång, jag ammade han inte ens 1 månad, för att det började sina och han blev inte mätt plus att mina bröstvårtor var på tok förstora för hans lilla mun..
Vi började ge han ersättning NAN 1 och nu är våran fina son snart 6 månader han väger 7800gram och är 66cm lång, och det är inget fel på han , han är fult frisk annars. om ersättning inte varit bra hade dom inte rekomenderat den, hade inte ersättning varit bra så hade inte min son heller mått bra men det gör han...
Vissa kan inte bara amma varför kan folk bara inte förstå det? VIsst just DU kanske kan amma eller kunnde amma ditt barn men det finns folk som inte kan eller inte vill låt dom vara ifred.

Jag är glad att jag fått det stöd jag fått när jag inte kunnde amma längre, jag fick stöd av dom på BVC jag fick stöd av mina vänner, av min man (som då var min sambo) jag blev stöttad av min familj och jag blev stöttad av min underbara mamma.
Hade inte jag blivit så stöttad som jag blev hade det nog varit sjukt jobbigt, vissa har inte den turen jag hade, så nu vill jag ge MITT stöd till DIG som inte kan eller inte vill amma.
Det är inte fel med att inte amma.....



Kommentarer
Postat av: Madde

Klart de inte är fel att inte kunna/vilja amma.

William var ju för lat för att amma. ;)



Ja men inte mycke att göra åt vänta du bara när simo börjar gå då ska du får se på bulor och blåklockor du med. :P



Hihi aa jag vet men vi får se jag håller på att insallera ett program nu så jag kan skriva mitt personliga brev någon gång.



Kram. :)

2011-01-22 @ 20:41:10
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: valeria<3

Tack så himla mycket :)

Nej vi har inte kolla kön :) Det kommer ett av det ena eller det andra könet :)

2011-01-23 @ 15:13:19
URL: http://lyckliggravid.blogg.se/
Postat av: valeria<3

sv ; jag mailade dig :)

2011-01-23 @ 21:41:09
URL: http://lyckliggravid.blogg.se/
Postat av: Madde

Nu är vinnaren dragen titta in om du är den lyckliga. :)

2011-01-24 @ 15:26:14
URL: http://vhdbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0