Simos mormor

Min mamma fyllde år i dag och vi hade ingen aning om vad vi skulle ge till henne så jag skrev en dikt till henne som var ämnad från simo den gick så här..

Mormor vad jag gillar dig.
Du är en helt kanon go tjej,
och jag blir så glad för du är så snäll
och brukar passa mig någon kväll.
Du busar och stojar och härjar med mig.
Ibland jag ramlar och gråter en stund tills
du kommer och pussar mig på mun.
Då sitter jag i ditt knä en stund
sedan jag glömt allt det onda på en sekund.
Du är den bästa på det där med fantasi
för ingen i världen kan leka och busa som vi.
Ibland kan vi leka till och med på kvällen.
Hemma hos dig får jag sova en blund,
Ibland med en hund i samma rum.
I din säng känner jag mig varm och trygg
utan en massa mygg.
Med dig behöver jag aldrig ha trist
för du kan komma på en lek med den minska lilla kvist.
Ingen i världen är som du,
inte ens en mormor gånger sju.
Snart kommer jag och leker igen
för vila får du göra sen.
Tack för att du finns mormor.



Jag tog några bilder men dom kommer upp i morgon.
Nu ska jag sätta mig med älsklingen i soffan och kolla tv en stund.
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0