från 1 till 10

Vet inte ens om ja kommer publicera detta inlägg eftersom det står lite negativa saker i det, för jag har ju fått höra att så fort jag skriver nått negativt så är det för att folk ska tycka synd om mig.
varför skulle jag vilja det?
Alltså anledningen till att jag skriver blogg är först och främst för att folk och speciellt släktingar till både mig och Jocke ska kunna se hur Simo utvklas.
Jag har typ inga läsare alls i genomsnitt tror jag att jag har 11 stycken, och dom 11 vet jag med säkerhet så är några släkt med oss sedan finns det vänner och kanske en och annan person som jag inte ens känner.
Om jag tycker folk ska tycka synd om mig hade jag ju bara skrivt om mig och inte om min familj.
Visst kan det finnas dagar som jag är sjukt negativ men sånna dagar har ALLA.
Visst finns det dagar som JAG SJÄLV tycker synd om mig MEN jag vill inte att folk ska tycka synd om mig jag har ett perfekt liv egentligen ja menar kolla här bara

1, Jag har en underbar son som är frisk och som utveklas som han ska.
2, Jag har en underbar man som finns där för mig och som älskar mig och våran son.
3, Jag har 6 syskon som jag vet finns där och som ställer upp för mig och min familj om det behövs.
4, Jag har 7 super mysiga syskonbarn, dock träffas vi inte så offta men endå, med dom älsta syskonbarnen chattar jag med eller skriver sms.
5, Jag har en enorm familj, där av 1 mamma, 1 pappa en bonus pappa, 6 syskon, 7 syskonbarn, + alla på Jockes sida (får skriva hela dagen om jag ska skriva alla på hans sida.)
6, Vi har mat på bordet var dag ,både frukost , lunch och middag.
7, Vi betalar våra egna räkningar för våra pengar.
8, Jag har enormt många vänner som bor över hela sverige.
9, Vi har en stor mysig lägenhet, visst vi fick hjälp av Soc att få den MEN vi betalar allt som har med lägenheten att göra helt själva, Plus att det är inte fel att be om hjälp, jag skämms inte att vi gick till soc, visst i början gjorde jag det men inte nu längre ja menar va fan dom HJÄLPTE oss att få en egen bostad, så att vi inte skulle behöva bo hemma hos min mamma med familj.
10, JAG är gift och är SUPER MEGA LYCKLIG...
Alltså behöver jag säga mer?



Det finns inget finare än kärleken.

OJojoj vilken dag.
Börjad med att det blev en sen kväll i går, berättar inte enu varför hemligt.
Tidig morgon då Simo bestämmde sig för att kliva upp kl 6 som pappa.
Ajja ja kännde mig endå ganska utvilad, vi satte oss i soffan så fort jocke åkt o så satt vi o titta på barnkanalen.
Simo höll på att somna i min famn flera ggr men ville inte riktigt så försökte lägga han i sängen men då blev han plötsligt hur pigg som helst, knasiga pojke.
Vid 9 somnade prinsen men vaknade en timme senare när Jocke kom hem för att äta lunch.
Sen när jocke åkt så satt Simo och lekte ett tag typ 10 minuter sen började han fjanta hur mycket som helst.
Han ville vara i famnen men endå vara på golvet så ja försökte sätta mig på golvet med han men han fortsatte att fjanta.
NU har han fjantat hela dagen eller ja fram till nu så ja la han i sängen och han ligger där och håller på att somna fast just nu låter det som att han leker med snuttarna och napparna.

Men just de ja måste ju berätta en sak som jag fick höra på byn.
För precis en månad sedan var det ju marknad här i Pajala, sjukt mysigt lagom varmt liksom inte för mycket folk heller, men det var inte de ja skulle berätta utan.
Om det var fredag eller lördag kväll kommer jag inte ihåg men en av kvällarna i alla fall så var det en kille/man som fick ringa polisen, Han hade gjort slut med sin tjej och hon vägrade att gå från hans lägenhet, tydligen var hon full eller i alla fall alkohol påverkad, Så polisen hade fått komma och bära ut henne fråns hans lägenhet.
Och som varje "stor helg" här i byn så är det ju mycket folk ute så sjukt mycket folk hade ju sett detta hända.
Jag är så sjukt nyfiken på vem det var om det är nån man känner eller i alla fall typ vet vem det är.
Fatta vad pinsamt liksom ja menar okej om det hade varit på ett större ställe typ Gällivare eller enu större som Stockholm/ Göteborg, för då vet ju inte så mycket folk vem/vilka det handlar om men i en liten sketen by som Pajala.
Ajja det lär väl komma fram någon gång vem/vilka det handlar om....

Simo har inte somnat i alla fall för han sitter i sängen och hmm kan man kalla det sjunga??

Simo har blivit en ko han äter lite gräs.


Simo äter lite riskaka och dricker vatten.


Min lilla brandpojke.


NU tar jag dig mormor.


Ute och myser med pappa hemma hos mormor.


Mina fina.

9 Dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Madde

Åhh nu får du allt berätta för mig vad de är som höll dig uppe. ;)

Skriv på fb. :P



Tycker de är löjligt att folk ska tro att du vill att folk ska tycka synd om dig. Men det verkar ofta som att ens egen blogg inte är ens egna för andra tycker att dom ska styra och ställa över de som skrivs. :S

Jävligt konstigt de där. :P



Haha roligt de där med tjejen. ;)



Superfin bild på simo, den första. :D



Kramar. <3

2011-08-10 @ 16:42:45
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: lassika

Som vanligt jätte fina bilder.

Tur att det finns lingonsylt kvar här då när han kommer.

Vi får hoppas att det kommer mycket bär till hösten, ni får inte glömma att plocka, om jag ej är hemma, så kokar jag dom sedan.

KRAMIS till er alla tre

2011-08-10 @ 19:01:21
Postat av: Madde

Haha tycker du?

Alla andra tycker att jag ser äldre ut som brunett. :P

Men kanske är dags att göra något med håret igen. ;)



Haha fast just den bilden jag la in har jag ju iofs lösfransar och har extremt mycket smink. ;P



Kramar.

2011-08-10 @ 22:25:54
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Madde

oki. :D



Hm njae alltså fortfarande väldigt ont men tror kanske kanske att de är lite bättre men har inte bestämt mig ännu. :P



Hur är det med huvudvärken?



Kramar.

2011-08-11 @ 07:34:33
URL: http://vhdbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0