Massa bus och knas

Jag har bara inte pallat att skriva i bloggen, min energi har gått till allt annat.
I Torsdags så fyllde Lewis 1 år så då var vi på kalas, vi fick jätte god tårta och sedan middag senare på kvällen som Lewis farfar gjort säger bara mums.
I fredags kommer jag inte alls ihåg vad vi gjorde.
I går så skulle vi på pimpeltävling i pyn det var meningen att vi skulle skotra hela vägen dit MEN det gick inte riktigt som vi tänkt oss, vi kom halvvägs sen så la skotern av totalt, visst den gick att starta men drivhjulet drev inte mattan för 5 öre, så där stod vi i skogen, tur va så var vi ju inne i skogen och inte på myren så vi hade ju lää i alla fall. Vi ringde till Janne sov vi lånade skoter av och han sa att han skulle komma och "rädda oss".
vi satt dä i 1 och en halv timma och vänta, tur va så blåste det ju inte och det var inte kallt heller. Janne kom sedan med fyrhjulingen och vi satte fast släden på fyrjulingen och han körde oss till Liviöjärvi (osäker på hur det stavas)
där fick vi komma in i värmen hos en gammal kompis till mig, Jag är så förvånad hur duktig Simo var han sa inte ett ljud när vi stod där och väntade på Janne=). Sen när Janne körde hm igen så ringde han sin fru som kom och hämtade oss och körde hem oss TACK SUSSI...
Så vi tog bilen till pyn och åkte i alla fall på prisutdelningen och så fick vi sjukt god laxsoppa och vi hade ju köpt ett startkort till Simo så han fick oxå ett pris han fick ett pimpelspö, så nästa år så ska han pimpla=)...
I natt har Simo gnällt hela natten så tillslut tog jag in han till våran säng, lilla killen har gråtit i sömnen nästan hela natten enda gången han varit lugn är när jag viskat i hans öra eller smekt han på huvudet, när han väl sov så tod han 50cm av min 90 madrass så jag kunde inte vända mig alls och vågade inte allsflytta på han ifall han skulle vakna. han vaknade vid 7 tiden och ville ha mat så de var bara att kliva upp och fixa det. Jocke mata han så jag fick vila sen klev pojkarna upp så jag fick sova ett tag, eftersom ja skulle jobba vid 12 tiden. vid halv 10 vaknade jag och kände mig relativt utvilad, och vid 10 tiden så fick jag sms där det stod om jag kunde börja jobba vid 4 i stället jag jag var inte sen på att tacka ja.....

Jag skulle ta en massa bildet MEN kamernan blev kvar i bilen PLUS att vi inte har nå batteri till den.
NU ska ja gå o sova ska upp relativt tidigt i morgon oxå ska hjälpa mamma med en massa ärenden på byn.
Mina fina pojkar har somnat i soffan så ska göra mig klar för sängen, för att sedan ta och lägga Simo i sin säng för att sedan försöka gå med min fina man till våran säng.

Säger bara GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0