Varför skulle jag förgifta min son??

Som dom flesta vet så har vi varit i Gällivare med Simo för han bara kräktes konstant och det bokstavligen sprutade från båda hållen.
Han har varit sjuk sedan i söndas den 6 mars och sedan på onsdag så var vi tvungen att åka in till vårdcentralen i Pajala för Simo hade bara kissat 2 - 3 gånger på mer än 12 timmar.
När vi kom in dit så tog dom blodprov och temp just då hade han ingen feber men han hade ju oxå fått alvedon någon timme innan, sedan när vi fick träffa läkaren så sa han att vi skulle ge Simo vätskeersättning och inte ge han välling fören till kvällen, så han skulle få vätskeersättning i 5-7 timmar och hoppas på att han skulle bli bättre annars var vi välkommna tillbaka.
Till kvällen så måde han fortfarande inte bättre plus att vällingen kom upp lika fort som den kom ner, så jag ringde till barnkliniken i Gällivare och frågade vad vi skulle göra, en sköterska sa då till mig att vi skulle testa ge han välling först på morgonen.
Så han fick bara vätskeersättning och sedan på morgonen så fick han välling men kräktes upp det igen. Så jag ringde till BVC i Pajala och frågade vad jag skulle göra hon sa då att jag skulle åka in med han till Gällivare eftersom han även gått ner 300 gram på en veckas tid.
Så jag ringde till barnkliniken och berätta om allt igen och då sa hon att vi skulle komma in för att träffa läkaren samma dag.
Vi fick en tid kl 15.30 så det var bara att packa och göra klart allt. så vid 13 tiden så åkte vi, vi var i Gällivare 15 och när vi kom in så tog dom blodprov som vi skulle få svar på snabbt.
Sen var det bara att vänta på läkaren.
Det knackar på dörren läkaren kommer in han hälsar inte ens utan han säger bara : Ja här har vi en frisk pojke.
var av att jag är snabb och säger NEJ han är inte frisk han kräks ju hela tiden och han har diaree, och du får inte gå härifrån fören DU har undersökt han.
Han tittar på mig och det enda han gör är att lyssna på Simos hjärta och känner på fontanellen sedan säger han ja det är ju inget fel på han men eftersom NI är så trötta så får ni stanna kvar här en natt.
vi får vårat rum och jag ringer till mamma och säger att vi måste stanna kvar plus att jag berättade vad läkaren sa.
Mamma blev typ arg.
Jag kan ju oxå tillägga att läkaren som vi kan kalla för K var samma läkare som vi hade när vi åkte in med Simo när han slutade att andas. Och då tyckte han att vi kunde åka hem fast Simo slutade andas plus att han då inte ens undersökte Simo.

Ja just det Jocke gick på krykor när vi kom in till Gällivare (då han har problem med sitt knä)
var av att läkaren K frågar Jocke vad han har gjort, Jocke säger då att han skruvat skoter och satt för mycket på knä.
Och då så säger MR K bara : "ja skåningar ska hålla sig i skåne och inte komma hit och skruva skotrar!"
VAFAN vad fan har han med det att göra? Jocke får väl fan bo vart han vill.

När vi väl hade instalerat oss på vårat rum så ber vi om mat till Simo och då säger sköterskorna att nej han får dricka vätskeersättning så jocke är snabb att fråga men kan man inte blanda hälften välling och hälften vätskeersättning då? och det tyckte ju sköterskan att det var okej.
han fick i sig 80 ml då och fick behålla det.
Sedan när Simo ville ha mat igen så fick han samma blandning var av att han kräkts och då sa sköterskan till oss att han inte fick äta någon mat alls fören i morgon för dom ville kolla om han fick behålla vätskeersaättningen, var av att jag säger att han får ju behålla fast föda och vätskeersättning, men nej dom lyssnade inte på oss.
Natten var den värsta på länge till och med värre än 24 timmars EKGt.
Jocke fick inte sova med oss på avdelningen utan fick sova på hotellet.
Så när läkaren kommer in till oss det första han säger är : Ni har förgiftat eran son. jag trodde han skojjade med oss och sa bara VA.. och då säger läkaren om man ger barn välling när dom är magsjuka så förgiftar man dom.
utan det enda dom ska äta är kokt fisk, ris, smörgåsrån och vitbröd.
(kan ju tillägga att dom hade ingen fisk där inte ens på burk mat.)
så jag sa även att han inte kissar så mycket och det enda jag fick till svar var ja men bara han kissar innan 10 timmar så är det ingen fara..
Jocke frågade om det kunde vara så att Simo hade dåligt emunförsvar och då säger K : Barn har bara dåligt emunförsvar när dom är mellan 6 månader till 3 år. Om dom annars har dålig emunförsvar så är det bara för att båda föräldrarna är från Överkalix.
Var av att jag blev förbannad och säger det är inte sant för jag hade dålig emunförsvar när jag var yngre, och INGEN av mina föräldrar är från Överkalix.
och då säger K : Det räknas då bara som dålig emunförsvar om man åker in med blodförgiftning eller hjärnhinnsinflammation.
Och då säger jag bara men du K jag låg i detta rum när min mamma fick reda på att jag var döende och jag höll på att DÖ.
(jag kom in med Bihålsinflammation, hjärnhinnsinflammation, urinvägsinfektion,leverförstoring, 42 grader i feber.)
Han blev sjukt arg just då.
Han sa oxå att vi bara hade åkt in med Simo för skojjskull,
Att vi åkte in för att vi tyckte det var kul. (ÄR DU DUM I HELA HUVUDET K???)
(Jag åkte ut och in från sjukhuset varje månad för jag var sjuk,på 6 år så gick jag skolan sammanlagt 4 år av 6 för jag var sjuk hela tiden.)

Jag visste inte vad jag skulle ta mig till så jag ringde mamma och berätta vad läkaren sa,
var av mamma säger : med andra ord har jag förgiftat han eftersom han var här när han blev sjuk.
Mamma blir oxå arg och hon har min syster Madde i andra telefonen, och Madde blev tokig, och hon säger att i sånna fall har hon förgiftat sin son när han var magsjuk.

Jag fick rådet av min syster att ringa till sjukvårdsrådgivningen och säga : hej min son är 7 månader och har magsjuka, kan jag ge han välling endå ? och hur lång tid ska det ta innan han ska kissa?
Jag fick till svar att han kan dricka välling men inte lika mycket och ni kan ju blanda den lite "svagare" och när det gäller kissandet så får det inte gå mer än högst 6 timmar för då kan det börja bli farligt.

Jag satte sedan sköterskerna mot väggen och berättade vad dom sa på sjukvårdsrådgivningen.
och dom tyckte jag var dum för att jag ringt dit.

Resten av kvällen kunde jag inte mer än att gråta, jag grät nästan konstant hela tiden, jag hade inte klarat av det där utan Jocke, Mamma , Madde , Anna (som skickade sms och frågade hur det var med Simo) , Linda (som oxå skickade sms.) Sussi (som ringde och stöttade mig, och min underbara kompis IDA som kom och hälsade på oss
Jocke sa då att jag fick sova på hotellet om jag ville så jag fick sova hela natten och lugna ner mig, så den natten fick jag sova hela natten och det behövdes.
Jag gick ner till Simo och Jocke så fort jag vaknade.
När jag kom in på rummet som Simo hade så var Simo mycke piggare och bajsade inte lika löst och hade inte kräkts alls.
Han hade fått äta majsvälling undernatten och det hade gått hur bra som helst.
Medan vi väntade på att ronden skulle gå så åt Simo en formfranska ett rån och 130 ml välling.
När ronden kom så var det en annan läkare M och han var trevlig och hur snäll som helst och han pratade så lugnt med oss och han sa att Simo ser så pigg ut och att vi kunde åka hem om vi själva kännde att det känndes bra om vi kännde att Simo kunde repa sig resten av det lilla hemma.
Så vi sa att vi ville åka hem.

Hela vägen hem och hela dagen i går och i dag så har jag tänkt på VARFÖR skulle jag vilja förgifta min son? jag har ingen anledning till att göra det, jag älskar min son över allt annat i hela världen.
Om man nu förgiftar barn när man ger dom välling när dom har magsjuka så då skulle min mamma har förgiftat oss alltså både mig och mina 6 syskon.
och jag vet så många barn som fått välling när dom varit magsjuka så fan alltså förgiftar nästan alla föräldrar sina barn.....


Min fina syster Madde med Simo när han är 1 dag gammal på BB


Syster Madde, Hennes fina son William och min fina Simo. BB..

Nej nu ska jag sätta mig och ta det lugnt.



Tack till alla som varit så snälla och skickat fina kommentarer till mig.

Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

<3<3<3



Du har absolut inte förgiftat din son, K är slut i huvudet.

Om man kunde förgifta barn med välling magsjuka som friska skulle det inte finnas att köpa. :)

Ledsen att jag inte har hört av mig något men pratar ju med mamma så vet att ni mår bra/bättre nu så tänkte att ni skulle få vila upp er.

Men du vet vart jag finns om det är något.



Kramar i massor!! <3

2011-03-14 @ 19:48:37
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Sanne

Låter som Christer Nilsson, 2 minuters besök så har han satt diagnosen.

2011-03-16 @ 17:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0