Våran dag

Hel dag i Gällivare i går, hade super kul och kanon väder med.
Simo var jätte duktig gnällde inget alls typ..
Började med att vi åt lunch på husmans med Åsa=) hade super skojj och oj vad Simo flörtade med henne :P hihi.....
Efter lunchen hade vi lite dö tid att ta igen så vi gick en vända på stan och Åsa åkte tillbaka till jobbet, Jocke behövde ett par skor, han va lite lagom less på att springa runt i stålhetta skorna konstant, så vi gick till en skoaffär som hade 70% rabatt på ALLT..
Dom hade inte så mycket skor kvar men det första jag såg när vi kom in genom dörren var ett par skor och gav dom till jocke och dom passa som handen i hansken =) yessss liksom..
Under tiden som vi väntade så kollade jag lite extra såg då ett par fin skor, som jocke oxå behövde (när han jobbar i kyrkan och måste han vara vara fin klädd ibland, som tex vid begravningar, dop eller bröllop) så jag sa att han skulle testa dom och dom passade med.. 
KOllade om ja skulle hitta några skor till mig själv men nepp, hittade ett par till Simo men dom hittade inte den andra, lite surt dom var hur fina som helst...
Men vi gick där ifrån med 2 par skor som skulle kostat över 1500 tillsammans och jocke betalde endast 300 spänn alltså fatta.
sååå sjukt...
Efter skohandlandet så åkte vi upp till sjukhuset, och gjorde det som vi skulle göra där tog nästan 2 timmar.
Simo blev lite otålig vissa gånger men var hur snäll som helst bara han fick leka lite i mellan åt.
Sedan drog vi till Dollar och handlade en massa saker endast 12 paket våtservetter :P
ballonger, tårt ljus, partyhattar, och en massa mera saker...
Sen blev det en tripp till leksaks affären och kolla efter pressenter till Simo,
hittade en massa kul saker men man har ju inte råd med allt ju :P
Efter det så åkte vi till Åsas jobb och skulle säga hejdå till henne men blev endå kvar där i 45 minuter :P Jocke köpte nya torkarblad till bilen och Simo fick 2 stycken tröjjor av Åsa.
Sen bar det av till Coop, där hade dom rea på böcker så vi hitta en perfekt bok till lill prinsen.
sen handla vi en massa. 4 paket blöjor ( hade rabatt kuponger) 4 kg kyckling  och lite annat skit typ :P
vi kom inte hem fören vid 18 tiden men vi hade så sjukt kul oj vad vi har skrattat åt det mesta...

Eftersom att Simo fyller 1 år nu på lördag så kommer det ju paket från alla håll och kanter känns det som, så vi har sattit in dom flesta paketen i ett skåp och ja kan säga att halva skåpet är redan fullt :P och endå har inte alla paketen kommit enu , hihi plus att Simo redan har öppnat 5 paket.
Ska bli så kul att se hur han kommer att reagera på Lördag.
Lovar att ja ska ta en massa bilder på när han öppnar paketen och jag LOVAR att inte missa när han ska få sin egen tårta :) ...


Bus med världens bästa mormor.


Bus pojken.


NU kommer jag mormor.


Söt barn.


tv mys med pappa.


Mina underbara pojkar.


titta så fint jag blundar.


Simos nya favvo plats.


Bus prinsen.


Kommentarer
Postat av: lassika

Har samma blus på mig idag. KRAMIS

2011-07-29 @ 12:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0