15 minus och jocke är en grävling

I dag fick jag sov morgon=) , eller ja jocke kom in till mig vid 9 och tyckte jag skulle kliva upp men det tyckte ju inte jag som FORTFARANDE sitter och funderar på vad min dröm kan beryda som jag drömde i natt.
Jag drömde om musik muffins alltså inte muffins som spelar musik utan muffins med noter på.

I går storstäade vi hela lägenheten UTOM gäst rummet som står som det alltid står typ :P
Simos rum blev mega stort då vi tog ut skötbordet och flyttade sängen till fönstret.
Ska ta bild på det i veckan och lägga ut tänkte jag..
Nackdelen e att stora toaletten blev liten :P ....
I dag så möblerade vi om i vardagsrummet eller vi gjorde inte utan Jocke gjorde, rummet känns mycket större och Simo har mera plats att springa på i gåstolen nu...

Simo har börjat krypa alltså fatta redan krypa men inte på golvet utan i sängen,
när han är på golvet så ställer han sig i kryp läge och sedan står han där och gungar fram och tillbaka tills han lägger sig ner :P
hojja vad tiden går fort igentligen.
Han springer runt i gåstolen som en tok det är bara att passa fötterna..
Han har även kommit in i en perjod av gnällande och det är alltid extra mycket gnäll om jag sitter vid datan, om jocke sitter så bryr han sig knappt men så fort jag sätter mig ner och börjar skriva eller nått så är han i gång, som NU.....

Vi var ut en sväng i dag gick till kyrkogården och skottade på mormor grav sen hem igen.

Simo låg på golvet förut och så låg han först och slog på golvet och sen började han bara att sprattla så jag frågade han om han var en fisk, men då säger jocke nej nej han är en fågel och du är mittemellan,
så jag tittar på han och frågade om han var en fisk då och så säger han bara NEJ jag är en grävling,
jag visste inte vad jag skulle säga så jag gunde inte mer än att LE...

I morgon fyller mamma år vi ska äta ute = Jag, Jocke, Simo (ska väl titta på), Mamma, Pappa Ragnar, Lena Och Erik sen vet ja inte om det skulle komma nån annan oxå men det e dom jag vet ska äta.
Har gjort färdigt mammas paket oxå slagit in och så, hoppas hon tycker om den=). jag får berätta i morgon vad hon fick efter att hon fått den eftersom att hon läser min blogg...

Mamma när hon fyllde 50. Lillebror Erik kom oxå med på bild

Just nu så tror jag att jag ska gå o sova om någon minut är så otroligt trött, hoppas Simo känner för att sova i natt och inte vara vaken.
Men innan jag ska sova måste jag tömma kameran så vi kan ta med den i morgon, eller om jag kanske tömmer den i morgon i stället..

Nej god natt mina vänner sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0