bättre och bättre

Ja som ni märkt så har jag inte skrivit på ett tag...
Det e nämligen så att min mobil ringde i förra veckan på måndan och då ringde dom från sunderbyn och frågade om jag ville komma in en vcka tidigare och göra min operation klart jag inte sa nej liksom, därför som jag inte uppdaterat något alls senaste tiden.

Men nu är jag hemma i alla fall har varit hemma i 3 dagar och det känns skönt lite jobbigt bara för jag kan inte göra allt som jag vill göra, som bara en enkel sak att lyfta upp Simo i famnen får jag inte göra.
Eftersom jag nu i 2 veckors tid inte får lyfta mer än 1 liter typ, kan ju bara säga det är tur att jocke är hemma med oss nu.

Operationen gick i alla fall bra, jag åkte till sunderbyn dagen innan op och pratade med dietisten om hur jag ska äta nu efter op och sedan bosatte jag mig på hotellrummet, eller ja jag var och vägde mig oxå,
Sedan jag började med min pulver diet så hade jag gått ner 13 kg alltså fatt 13 kg på mindre än en månad, kan ju tala om att jag är stolt.

På själva operations dagen så klev ja upp vid6 eftersom jag var tvungen att vara ny duchad innan jag kom till kirurg avdelningen, och sedan tog jag det lungt och kl 7 skulle jag vara där så jag gick lite innan, det hade ju inte varit så kul att komma precis innan.
blev inlaggd i ett rum med 2 andra, och sedan blev det lite vilande och lite olika prover tagna, vid halv 10 fick jag dropp för att jag inte skulle torka ut
och vid 11 var det min tur att hamna på slakt bänken.
Jag var sjukt flummig hela morgonen eftersom jag sovti dåligt på 3 dagar så var jag super trött men sköterskerna verkade ha roligt åt mig i alla fall.
Operationen gick fin fint, jag fick dock ligga kvarf på uppvaket lite längre än i vanliga fall, i vanliga fall ligger man ca 3 timmar men jag fick ligga i 5 för när jag väl vaknade till ordetligt så fick jag sådan huvdvärk och då ville dom inte släppa mig där i från :P.

väl uppe på avdelningen så det första jag gjorde var att ringa hem och tala om att allt var bra (jocke stackarn hade varit så orolig)
sedan var det bara att försöka gå runt lite och det var ganska okej.
Den natten sov jag typ = 0  för varje halv timme kom dom och kollde puls och syresättning på oss alla 3 sedan vid 2 tiden kom dom en gång i timmen, plus att jag hade svårt att sova eftersom jag typ aldrig sover på rygg utan på mage men det funka ju inte.
Sedan hade jag oxå väldigt ont i ett av såren så jag fick morfin och då lykades jag väl sova lite mer.

Sedan blev det upp tidigt för att innan jag fick åka hem var jag tvungen att ha drukigt 1.2 liter vätska och eftersom du bara får dricka med tesked så går det inte så fort, men jag fick komma hem i alla fall :P
Simo och jocke kom o hämtade mig, det blev en snabbis in på biltema för att köpa en köksvåg och sedan hem.
och jag säger då det håvete vad det gjorde ont att åka hem jag kunde som inte slappna av alls, och Simo den skitungen satt typ bara och skrattade åt mig :P...

 
5 st ingångs hål.


Har redan tappat vikt just nu har ja inga kläder som passar för allt e för stort...

Nu ska ja lägga mig och vila en liten stund innan det e dax att äta igen ska ju bara äta 6 ggr per dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0